fredag den 7. november 2008

Skuffende Action

Azumi foregår i slutningen af 1800-tallet. Japan er delt af krig anført af en ond krigsherre. Her går Mester Gessai omkring og samler hjemløse børn, som han træner til frygtløse dræbere. Efter at have testet deres loyalitet og evner, sendes de overlevende ud for at finde og dræbe de tre krigsherrer, og dermed skabe fred i Japan. Men på deres vej møder de et hav af onde ninjaer, samuraier, og andet skidt.

Efter min mening var den ca en halv time for lang. Action scenerne var lidt stive i det, og handling var der ikke så meget kød på. Det var faktisk først i de sidste ti minutter af filmen jeg fik pulsen lidt op.Ellers virkede de fleste kampscener alt for rodede. Og den stop-motion effekt, der kom frem i år 2000 med Gladiator, er alt for brugt, og ikke interesssant mere.

Azumi minder mig lidt om Versus, der var det helt store emne for nogen år siden. Så vidt jeg husker ver der heller ikke så meget ved den. Det er for øvrigt samme instruktør, så hvis du kunne lide Versus, er Azumi sikkert noget for dig. Bevares, hovedpersonen i Azumi er da meget sød, men det er ikke nok til at bringe mit pis i kog.


Rating: 2/5

Jeg vil i stedet anbefale Machine Girl. Den har alt det Azumi har. Bare meget mere, og meget bedre.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar