torsdag den 20. november 2008

Remake tid ... igen

Denne gang er det den fabelagtige koreanske monsterflick Gwoemul (også kendt som The Host) det går ud over. Suk! Det er sgu da for nemt at være i den amerikanske film branche! Bare snup andres gode idéer! - Så glæder jeg mig sgu godt nok noget mere til The Host 2, der skulle komme engang sidst i 2009. Nå, men hvis du ikke har set den originale The Host, har du snydt dig selv for en rigtig god monster film, der giver hele genren et frisk pust. Men den er jo også fra Korea ;) Filmen følger en lille famillie, der prøver at finde monstret og deres datter, der er havnet i monstrets spisekammer. Uha da da! Filmen tager sig ikke alt for seriøst, og til tider sidder man da også og griner lidt, da hovedpersonen ikke er den skarpeste koreaner i skuffen.. Det er uden tvivl en af de bedste monsterfilm jeg har set. Den er måske ikke uhyggelig, eller noget, men den knald gode histore, er mere end et plaster på såret. Det er en film jeg stadig nyder at se med jævne mellemrum. Jeg tvivlver på at remake (remalke?) versionen bliver lige så fed, da Jeg hverken kender instruktøren Frederick Bond, eller manuscript forfatteren Mark Porier. Kun Produceren Gore Verbinski ringer en klokke. (Jeps - det er ham bag Pirates of The Caribbean filemene) Trailer Official Site

2 kommentarer:

  1. Gore Verbinski: ja og "The Ring"-remaket.

    SvarSlet
  2. Urgh! Nå, ja The Ring Remake. Den var jeg godt nok ikke den store fan af.

    SvarSlet