tirsdag den 23. juni 2009

Tv serier

Efter lang tid hvor jeg har set forskellige tv serier, må jeg tilstå at jeg er blevet lidt hooked på Lost, som jeg aldrig har set før. Grunden til det, er nok at jeg afskyer at se film og serier på tv kanaler, hvor min oplevelse bliver afbrudt af reklamer for Cillit Bang, Rynkeby Juice, og Absolute Shitty Pop volume 1000. Så foretrækker jeg i stedet at købe serierne, og se dem når jeg selv vil. På andenpladsen over serier jeg ser lige nu, er den mindre kendte Kolchack: The Night Stalker fra 1974-75. Serien er vel nærmest en blanding af Columbo og X-Files. Og jeg kan huske jeg så den i mine tidlige teenage år på Sky Channel. Desværre er denne serie umulig at opdrive på region 2, men Universal har udgivet en "Classic Television" serie, hvor den kan fåes. Serien har vist aldrig været vist på dansk fjernsyn, hvilket er en skam, da jeg ved at både X-Files og Columbo har (haft) et stort publikum herhjemme. TV2 Zulu kunne godt tage tråden op og vise nogle klassiske serier som Kolchack, McCloud, Quincy, Dr Who (Tom Baker årene), i stedet for at vi bliver spist af med Det Lille Hus På Prærien, på dansk tv år efter år.

2 kommentarer:

  1. Hey,
    Nej, "Kolchack: The Night Stalker" har aldrig kørt på dansk TV, men forud for serien blev der lavet to TV-film ("The Night Stalker" og "The Night Strangler") og disse er begge udgivet på video i Danmark tilbage i 80'erne. Needless to say er de umulige at finde i dag, men kan fås på reg. 1 DVD.

    SvarSlet
  2. Jeg vidste ikke de var ude på dansk i 80'erne, men skidt også med det. Jeg er alligevel ikke interesseret i VHS bånd længere.
    Jeg har tænkt på at bestille tv filmene hjem på reg 1, når engang jeg er færdig med serie boksen. Darren McGavin er jo genial som Kolchack.

    SvarSlet